To już półmetek sezonu 2018 Miata Challenge – ligi time attack Mazdy MX-5. Trwa bardzo zacięta rywalizacja zarówno na torze jak i w warsztatach.

Za nami 3 spośród 5 rund sezonu 2018. Do tej pory zawodnicy rywalizowali na Torze Silesia Ring, Torze Jastrząb i w Moto Parku Ułęż. Przed nami wrześniowa runda na lotnisku w Białej Podlaskiej oraz jesienny finał na Torze Poznań.

Nie sądziłem, że ten sezon będzie tak wymagający dla samochodów i kierowców. Cały czas trwa bardzo zacięta rywalizacja i właściwie każda runda przynosi małe sensacje. Zawodnicy tasują się na podium i nie brakuje sytuacji gdzie debiutant wskakuje w top 5 danej klasy. Świeża krew depcze po nogach weteranom Miata Challenge. W tym sezonie mamy ponad 120 zawodników z czego 48 jest zupełnie nowych. Trudno było ocenić stawkę przed sezonem nie znając poziomu „świeżaków”. Druga części sezonu zapowiada się bardzo emocjonująco – opowiada Jakub Kielech, Mistrz Klasy 1 2017.

Wyścigi odbywają się także w warsztatach. Sezon 2018 pełen jest mniejszych lub większych awarii aut podczas zawodów i bywa, że w ten sposób zawodnik zostaje wyeliminowany z dalszej rywalizacji. Mieliśmy już na rundach sytuacje zatarcia panewek, rozsypania skrzyń biegów czy rozszczelnienia układów hamulcowych. Nam także przytrafiła się awaria przez którą nie ukończyliśmy zawodów. Zapalił nam się samochód. Zapchana odma i olej poszedł na kolektor wydechowy. Na szczęście w porę ugasiliśmy pożar i jedyną stratą była przypalona linka gazu – dodaje Karol Malinowski, zawodnik Klasy Turbo i współorganizator Miata Challenge.

W tym sezonie pogoda dla zawodników w małych roadsterach jest bardzo łaskawa. Każda z dotychczasowych rund odbyła się w bardzo dobrych warunkach, było sucho i słonecznie. Najgoręcej było na Jastrzębiu, najwolniejszy z obiektów 2018 dał w kość układom chłodzenia naszych MX-5. Ciasne zakręty i brak długich prostych nie pozwalały na skuteczne chłodzenie silników i hamulców. Cierpiały przede wszystkim wysilone projekty turbo. W Miata Challenge trzeba być przygotowanym na wszystko – śmieje się Łukasz Ławczys, zawodnik Klasy Turbo. Moim zdaniem Tor Jastrząb to świetny obiekt i bardzo przypadł mi do gustu. Po bardzo szybkiej Silesii w końcu wolny techniczny tor gdzie umiejętności kierowcy są najważniejsze, a nie tylko moc i moc. Na takich obiektach ładnie widać, kto jest naprawdę dobrym zawodnikiem i kierowcą – wtrąca Akradiusz Kołodziejczyk, zawodnik Klasy 1. Ja tam wolę szybkie obiekty, a nie tylko jazdę na 2 biegu na kartingowych torach. Ostatni Ułęż był rewelacyjny. Na długiej prostej rozpędzaliśmy się do 180 kmh z hamowaniem do 40 kmh i nawrotem 180 stopni. Szybkie obiekty pozwalają na rozwinięcie skrzydeł MX-5 – dodaje Ignacy Święs, zawodnik Klasy 1.

Na stronie ligi www.miatachallenge.pl prezentowane są czasy i wyniki zawodników z każdej rundy. Dostępna jest także punktacja sezonowa. Na każdych zawodach za wywalczone miejsca zawodnicy otrzymują punkty. Za pierwsze miejsce 30, za drugie 27, za trzecie 25 itd… za piętnaste miejsce 2 punkty. Pozostałe miejsca to 1 punkt. Do klasyfikacji sezonu brane są wyniki z 4 rund spośród 5 rozegranych także jeden raz zawodnik może pozwolić sobie na nieobecność. Smaczku dodaje ostatnia finałowa runda punktowana x 1,5 – wyjaśnia Artur Cieciera, współorganizator Miata Challenge.

 

Wyniki II RUNDY Miata Challenge 2018 Tor Jastrząb:

Klasa 1 – NA/NB 1.6 + NC 1.8

  • I – Jakub Kielech
  • II – Marcin Cięszczyk
  • III – Akradiusz Kołodziejczyk

Klasa 2 – NA/NB 1.8 + NC/ND 2.0

  • I – Artur Cieciera
  • II – Rafał Kurbiel
  • III – Daniel Waśniewski

Klasa 3 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Michał Ślubowski
  • II – Tomasz Czuba
  • III – Karol Malinowski

Klasa Kobiet (dodatkowa klasa)

  • I – Marta Plewicka
  • II – Dorota Malinowska
  • III – Anna Kleniewska

Wyniki III RUNDY Miata Challenge 2018 Moto Park Ułęż:

Klasa 1 – NA/NB 1.6 + NC 1.8

  • I – Ignacy Swięs
  • II – Akradiusz Kołodziejczyk
  • III – Rafał Jaroszewski

Klasa 2 – NA/NB 1.8 + NC/ND 2.0

  • I – Rafał Kurbiel
  • II – Rafał Denisiuk
  • III – Artur Cieciera

Klasa 3 – turbo / nieseryjne silniki

  • I – Tomasz Czuba
  • II – Michał Ślubowski
  • III – Karol Malinowski

Klasa Kobiet (dodatkowa klasa)

  • I – Marta Plewicka
  • II – Anna Kleniewska
  • III – Monika Kuc

 

Autorzy zdjęć:
Andrzej Kozłowski, Iwona Zakrzewska  – www.instagram.com/flatline_pl

Autor tekstu: Zespół PR Miata Challenge