Trwa jubileuszowy 10 sezon Punkta Miata Challenge. Od dekady udowadniamy, że Mazda MX-5 i rywalizacja w MC to Mistrzostwo Świata stosunku ceny do zabawy.

Za nami 4 Rundy z 8 planowanych w 2022 I Ligi MC. Zawodnicy dotychczas rywalizowali na Silesia Ring, Torze Poznań, Torze Jastrząb i w Moto Parku Ułęż. Kolejny rok nie mamy problemu z frekwencją, co jest bardzo dobrą informacją dla nas, mimo inflacji, drogiego paliwa i ogólnych wyższych cen obiektów i usług. Zadbane 2.0 MX-5 znikają z rynku jak ciepłe bułki. Obecnie to są bardzo poszukiwane samochody i przyczyniliśmy się do wysokiego popytu na ten model Mazdy. Do Punkta Miata Challenge przechodzą Zawodnicy z innych lig motorsportowych. Widzimy ten trend od kilku lat, ale teraz wszystko przybrało na dynamice. Nic dziwnego. Obecnie cały sezon „upalania” w MC, startowe na 8 Rund, paliwo na zawodach, serwis samochodu, opony, klocki hamulcowe to lekko ponad… 9 000,00 zł, a mowa o 900-1100km torowych! To naprawdę Mistrzostwo Świata. To właśnie genialny stosunek ceny do zabawy sprawia że na brak Zawodników nie narzekamy. Dodatkowo Punkta Miata Challenge to szereg współpracujących z nami partnerów rabatowych oferujących 10-50% rabaty na swoje produkty i usługi. Dla Zawodników czekają zniżki na zakup olejów, klocków hamulcowych, opon itp. co sprawia, że rywalizacja w MC jest może być jeszcze tańsza. Najważniejsza rzecz wpływająca na cenę zabawy w MC to sam samochód. Katowana na torze wyścigowym Mazda MX-5 bardzo dużo znosi i rzadko się psuje, a ewentualne awarię są tanie w naprawie i łatwe do usunięcia. Ma być jeszcze taniej? Proszę! W MC mamy wyścigowe MX-5 do wynajęcia w ramach oferty RaceRent Events. Nie musisz nawet kupować Mazdy żeby z nami rywalizować.  – opowiada Karol Himber, pomysłodawca MC.



W zeszłym roku w odpowiedzi na wysoką frekwencję organizatorzy testowo uruchomili II Ligę MC. W tym roku II Liga ma już swój własny pełen kalendarz z 5 Rundami na wolniejszych i bardziej technicznych torach jak Słomczyn, Łódź, Modlin czy Kielce. Zawodnik sam decyduje, w której lidze chce rywalizować jednak organizatorzy nie wykluczają w przyszłości wprowadzenia systemu awansów i spadków między ligami. Dla nowicjuszy torowych MC ma w ofercie szkolenia RWD Rookie organizowane dwa razu w roku w Moto Parku Ułęż. To świetny wstęp do prawdziwego ścigania w Punkta Miata Challenge.

Punkta, partner tytularny Miata Challenge, zarówno dla I jak i II ligi przygotował nagrody dla naszych Zawodników w postaci cashbacków na i tak najtańsze na rynku ubezpieczenie samochodu. Punkta wspiera nas także finansowo co pozwala nam na dalszy rozwój ligi. Obecnie trwają prace programistów nad nowym systemem IT rejestracji zawodników, zapisów na Rundy i organizacji samych zawodów. Bardzo dużo czynności organizacyjnych zostanie zautomatyzowanych. Przypominam, że od 2015 posiadamy własny system pomiaru czasu, który pozwala nam na bardzo dużą elastyczność klasyfikacji zawodników. Nowy system będzie w pełni zintegrowany z systemem pomiarowym. – dodaje Maciej Piecha, organizator.

Do końca sezonu I Ligi zostały 4 Rundy;  Silesia Ring (31 lipca), Tor Poznań (1 września), Tor Jastrząb (11 września) i ponownie Silesia Ring (22 października). Przed II Ligą MC jeszcze 3 Rundy; Tor Łódź (20 sierpnia), Tor Modlin (3 września), Tor Słomczyn (1 października)

Po 4 Rundach I Ligi MC na I Miejscu znajdują się:

Klasa 1 NA/NB 1.6, NC1.8 – Shingo_dingo (nr 47)
Klasa 2 NA/NB 1.8 – Brolojr (nr 185)
Klasa 3 NC/ND 2.0 – Liliputek (nr 113)
Klasa 4 Turbo – Niemiroff (nr 102)
Klasa Spec NA/NB – Malan (nr 109)
Klasa Spec NC – Dr.Kokon (nr 24)

Fot.:  Andrzej Kozłowski
Tekst:
Zespół PR Miata Challenge

WWW: www.miatachallenge.pl
FB: www.facebook.com/miataminichallenge
YT: www.youtube.com/MiataminiChallenge

Wyniki: https://mc2022.nickesh.pl