Od początku 5-letniej ligi Miata Challenge rozgrywane były rundy w MotoParku Ułęż położonym na terenie byłego wojskowego lotniska o/Ryk. Zawodnicy cenią ten obiekt za infrastrukturę i wiele możliwości konfiguracji trasy. W sezonie 2017 nie mogło zabraknąć rundy w tym miejscu. 13 maja rozegrana została II runda MC.
Na linii startu stawiło się ponad 60 zawodników startujących Mazdami MX-5 wszystkich generacji. Po raz pierwszy w historii imprez MC na tym obiekcie trasa została ułożona w 3,5 km pętli. Jest to konsekwentne działania organizatorów zapowiedziane na początku sezonu. Zawodnicy przekonali się, że jest możliwe zrobienie z lotniska toru wyścigowego.
Odchodzimy od typowych tras rallysprintowych jakie dotychczas były układane na rzecz szybkich pętli w których zawodnicy w grupach jeżdżą przez 20 min. Pierwsze kółko formuje szyk, a ostatnie jest studzące. Zawodnicy mogą wyprzedzać się wyłącznie na prostych odcinkach trasy. Wyprzedzanie w zakrętach jest zakazane. Kółko studzące bardzo dobrze sprawdza się i awarie układów hamulcowych i chłodzenia są o wiele rzadsze w porównaniu z poprzednimi sezonami Miata Challenge – opowiada Daniel Waśniewski, współorganizator MC.
Już po 2 sesjach zawodnik U.S.U.L. ustanowił rekord trasy 128,02 sec., który do końca rundy nie został pobity. Wynik tym bardziej godny podziwu, że osiągnięty zaledwie 115 konną MX-5 pierwszej generacji. U.S.U.L. już w poprzednim sezonie wielokrotnie „przycierał nosy” zawodnikom w autach z 2 razy większą mocą udowadniając, że technika jest o wiele ważniejsza niż moc.
Wyniki II rundy MC 2017
Klasa kobiet
1. Mary
2. Miss Gregson
3. Mayeczka
Klasa 1 (1.5, 1.6 oraz NC 1.8)
1. U.S.U.L.
2. Dr Kokon
3. Qbatron
Klasa 2 (1.8 oraz 2.0)
1. Matpilch
2. Tiburon
3. Dżunior
Klasa 3 (turbo, kompresor)
1. Gzy
2. Jerzj
3. Czester
Zespół PR Miata Challenge